Układ pokarmowy

Prawidłowe oddawanie stolca

Jak prawidłowo oddać stolec? Podczas oddawania stolca bardzo ważna jest pozycja, którą przyjmujemy na toalecie. Po pierwsze: Weź stołeczek pod nogi! Pozycja siedząca, w której kolana są powyżej b

Szczelina odbytu

Szczelina odbytu objawia się ostrym, piekącym bólem podczas defekacji. Często odczuwanym jakby szkło przechodziło przez odbyt. Ból utrzymuje się przez kilka godzin po oddaniu stolca. Dodatkowo pojawia

Ból oddawania stolca

Przyczyny Najbardziej pospolitą przyczyną bólu są zbyt napięte mięśnie dna miednicy w okolicy odbytu. Do takiego stanu możesz doprowadzić się przez nieprawidłowe ćwiczenie tych mięśni, oraz

Wypadanie odbytnicy

Wypadanie może być częściowe kiedy na zewnątrz zauważalna jest jedynie błona śluzowa (mająca postać miękkiej ,czerwonej masy), bądź całkowite. Istnieją sytuacje, w których mówimy o wypadaniu ukrytym l

Hemoroidy

Jak powstają hemoroidy? Guzki krwawnicze są to struktury naczyniowe położone w kanale odbytu, które tworzą jego fizjologiczną strukturę. Są to jamiste naczynia żylne umiarkowanie wypełnione krwią. Ic

Zaparcia

Sen (brak snu) Codziennie powinniśmy oddawać stolec. Najlepiej w godzinach 5.00-7.00 rano, ponieważ jest to szczyt pracy jelita grubego. Wiąże się to z tym, że najlepiej jest chodzić spać między go

Nietrzymanie stolca

Nietrzymanie stolca wynika z niewydolności mechanizmu kompleksu zwieraczy. Nie zawsze będzie to wiązało się z morfologicznym ich ubytkiem. Często może być to wynik ich odnerwienia, bądź zaburzeń w odb